Návod na montáž
Podložky pro změnu odklonu zadních kol.



Při málém zatížení auta stojí zadní kola neupraveného auta do "V". Při zatíženém stavu pruží do "II" až "A". Guma 145/80 R13 na klasickém ráfku 4J prochází asi 10-15 mm daleko od vnitřní hrany podběhu.

Podložky změní dráhu, kterou opisuje kolo při pružení címž se dosáhne následujícího stavu:
Nezatížené a málo zatížené auto (2 osoby + malý náklad) má postavení kol "II".
Zatížené auto (3-4osoby + náklad) pruží do postavení "A" a velmi zatížené pruží silně do "A"
Guma prochází 20-30 mm daleko od vnitřní hrany podběhu, což umožňuje použití širších ráfků a pneumatik, nebo dokonce převařených disků či litých kol. Podle objektivních zkušeností auto lépe sedí.

Montáž je ukázaná na autě z vinutým provedením pružin vzadu. V podběhu je na vnitřní straně méně místa což při silném propružení u klasického ráfku a pneu způsobuje nárazy pneumatiky nebo ráfku do vrchní části pružiny. Proto je u aut od 4/1988 tato úprava možná jen s jinými ráfky. V tomto případě převařené disky o 25mm a šířka 4,5J (Wartburg).

Auta s listovou pružinou vzadu mohou tyto podložky použít s jakýmikoliv ráfky i pneumatikami!

Úprava je nehomologovaná, avšak odpovídá provedení, které v Německu homologaci má. Takže v Německu montáž na auto lze zanést do dokladů. Třeba se v ČR jednou dočkáme právních úprav, které to také umožní.